Sometimes its better to just smile at the misery


Suck.

Som några av er kanske känner till så är det meningen att jag ska läsa två litteraturkurser på distans på Örebros universitet. Men kanske vill inte ödet det eftersom allt har gått åt helvete. Först så verkade allt bra, jag fick brev med att jag kunde registrera mig osv osv. Sedan så lägger hela mitt internet av (ofc ofc) när jag ska registrera mig så jag får skicka ett mail och be kansliet registrera mig manuellt, sedan så kommer jag på att jag vill läsa en till kurs, går in på studera och ser att man kan efteranmäla sig till ett par kurser på Örebros uni, så jag väljer en som låter kul och får ett mail ett par dagar senare om registrering igen, vilket löser sig. Då återstår att aktivera ett konto på deras hemsida så jag kan komma åt Blackboard som man behöver när man läser på distans.. Aktiveringen går perfekt, jag skriver upp inloggningsuppgifterna och är nöjd.. Och upptäcker idag (kursens början) att jag självklart inte kan logga in... Så jag fick skicka iväg ett mail till och be de kolla efter mina uppgifter. Jag är så jävla trött på allt nu, kan det bara inte sluta krångla? Jag har fan ALDRIG glömt inlogg innan, så antagligen skrev jag fel x2 i registreringen eller också jävlas något datasystem med mig.

Suck.

Och Viska var halt igår, hon har varit stel sedan hon kom, mycket eftersom hon hade skador på haserna och hade tappat en kastanj under transporten. Men igår så kändes hon mer ojämn än vanligt, så jag bad Emma ringa Sofia och fråga vad jag skulle göra, Sofia sa att jag skulle galoppera och se om det släppte, så jag travade fram och sedan tog jag galopp på ena volten i bägge varven, saktade av och bad Emma & Anne-Lie ta en kik när jag travade på rakt spår, så fort Viska börjar trava känner jag att hon är mer ojämn och både Emma & Anne-Lie konstaterar att stelheten har gått över till hälta. Så det var bara att hoppa av och leda av henne. Nu hoppas jag att hon är bättre idag, hon hade stått inne hela helgen så jag hoppas innerligt att det var på grund av stelheten som hon var halt. Kanske lite naivt, men men. Ska rida ikväll, om Sofia konstaterar att den inte är halt kanske jag får sitta på henne, annars tror jag det är Zeus som gäller.. Vi får se.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback