Mina tänkt-att-läsa böcker


Hamnat i en ond cirkel när jag bara lånar och lånar och lånar och inte läser.. Usch och fy. Detta är böckerna jag lånat och tänkt läsa:

  • J.M.G Le Clézio, Öken (Nobelpristagaren i litteratur, mest för att jag är nyfiken)
  • Ali Smith, Flicka möter pojke (mest för att den är sagd att vara lite kontroversiell...)
  • Philip Pullman, Guldkompassen (mest för att jag är trött på stor litteratur och den verkar söt)
  • George MacDonald, Lilith (ingen aning hur den hamnade hos mig)
  • Karen Joy Fowler, Jane Austen-klubben (snabbkurs i Austen litteratur, finns även som film)
  • Selma Lagerlöf, Herr Arnes penningar (att läsa i Sv B)
Så jag har lite att läsa under julen.. För att inte tala om alla böcker som jag har skrivit upp på min borde-läsa lista. Gud, sådana listor borde förbjudas.. Tog mig igenom Thérése Raquin igår, den var tråkig och ganska intetsägande för mig, men vem vet, kanske intressant för någon annan? Har blivit lite rädd för tjocka böcker igen, men det ska nog försvinna hoppas jag.. Philip Pullmans böcker inom den mörka materian verkar lättskrivna och gulliga. Kommer nog bli lite söt läsning igen, kan behövas.

Vet för övrigt att min käre pojkvän köpt boken "Shakespeares hemligheter"  till mig i julklapp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback