Julklappsredovisning


                      


Jag gav min kära moster Mia fria händer med julklappsböckerna och hon gjorde det perfekt! Första boken är "Huset med den blinda glasverandan" av Herbjørg Wassmo, den andra är "Alla kungens hästar"  och är skriven av Emelie Cajsdotter och den tredje är "Brida" skriven av Paulo Coelho. Den fjärde boken fick jag av min käre pojkvän och är "Shakespeares hemligheter" av Jennifer Lee Carell.

Övriga julklappar var mestadels pengar av släkten, ett halsband i guld med berlockerna ankare, hjärta och kors av pojken och ett halsband i silver av mormor, kejsarlänk som jag var med och köpte.. En väldigt söt pennväsare av syster yster, en tomte av mamma och en skiva (av mig själv och mamma...) Fick också en del småsaker, till exempel nagellack.

Idag, har jag skaffat en av julklapparna jag fick av mamma och pappa, nämligen en kamera. Det blev en svart Samsung S860.
            

Den är jättesöt! Nu behöver den bara ett namn.. Syrran införskaffade en laptop (kan inte låta bli att bli lite avis, även om jag ska köpa loss laptopen från pojken..). Sprang runt i stan på rean och utöver kameran blev det en svart kofta från Cubus och två filmer från Hemmakväll "Im not there" samt "Guldkompassen". Kollade även på en ordlista då mammas är från 1960 och inte innehåller vanliga ord. Hallå? Vad är det för ordlista liksom... Vi har svurit över den innan, men då jag inte lyckades hitta ordet vinna (vi letade böjningsformer) när vi spelade Alfapet blev vi lite förvånade, sedan läste moster på baksidan och hittade att den inte innehöll "ord som är etablerade inom svenska språket". Man kan inte annat än sucka. Men på bokhandeln kostade en SAOL alldeles för mycket pengar för att det ska ens kännas värt det, så jag letade online och hittade en hyfsat billigt på CDON (typ hälften av vad den kostade på bokhandeln...). Så nu äger Lisa även en ordlista, vilket alltid är bra att ha. Har haft en bra jul, är ovanligt nöjd med mina klappar och verkar ha gjort ett bra jobb med att köpa till andra också, inte hört någon klaga.. Än ialla fall.. Nu ska bara nyår passera också.

Åter till mellandagsläsningen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback