; a positive surprise (books)


 
var & hämtade ett paket idag, eller två snarare, eftersom Adlibris tyckte att det var en bra idé att dela min order. Narnia-boken var sen från förlaget & skickades separat (det roliga var att den kom fram först..) men idag fick jag två sms-avier med meddelande om att böckerna fanns att hämta. Var bara att gräva fram cykeln under snön & börja trampa. Jag kollar sällan detaljer när jag beställer böcker, mer än typ bindning, pris och orginalspråk, så därför blev jag väldigt positivt överraskad över Narnia-boken, hade inte en tanke på att den innehöll illustrationer och små, fina detaljer. Ska bli ett rent nöje att läsa, satt och strök över sidorna & tjuvkikade på de fantastiska illustrationerna av Pauline Baynes innan. Vill ni veta mer finns boken här på adlibris. Det kan vara den bästa investeringen i år, faktiskt, är fortfarande tämligen hänförd av det underbara formatet. 
 
Så nu ska jag läsa igenom uppsatsen jag och Anna ska opponera på torsdag, sedan ska jag lägga mig och börja läsa - ska bara bestämma mig för vilken bok jag ska börja med.. Väntar lite med Narnia, ska läsa alla böcker i den ordningen de skrevs i och inte i den kronologiska ordningen som HarperCollins började ge ut böckerna i under början av nittiotalet. För att förklara:

HarperCollins/kronologisk ordning: 1. Min morbror trollkarlen 2. Häxan och lejonet 3. Hästen och hans pojke 4. Caspian, prins av Narnia 5. Kung Caspian och skeppet Gryningen 6. Silvertronen 7. Den sista striden
 
Ordningen de är skrivna i: 1. Häxan och Lejonet 2. Caspian, prins av Narnia 3. Kung Caspian och skeppet Gryningen 4. Hästen och hans pojke 5. Silvertronen 6. Min morbror trollkarlen 7. Den sista striden
 
Tidigare publiceringar har nästan följt ordningen de är skrivna i, bara Hästen och hans pojke och Silvertronen har bytt plats. Ska även bli kul att läsa på engelska, läst på svenska tidigare, först när jag var runt åtta, nio och sedan även som nittonåring (slarvig omläsning dock..) så det blir lite läs om, läs rätt. To be continued.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback