; day thirteen


♣ Your favorite writer ♣
 
 
C.S Lewis. Mannen som skapade Narnia. Det var en svår fråga, för jag har så många författare som jag tycker mycket om, även om jag kanske inte tycker om allt de har skrivit. Men det blev ändå Jack, som Lewis föredrog att bli kallad. Varför? Jag gillar författare som litar på sina läsare, som lämnar storyn lite åt läsaren för att själva utforma, bestämma över. Jack är en sådan och Narnia som är hans mest kända verk är skriven med minimalisk stil. Lite därför tror jag många har lättare för att läsa Narnia när de är yngre - för att då är fantasin mindre begränsad, mer fri och då blir böckerna på något sätt tjockare, Narnia växer och blir större. Det är ialla fall min erfarenhet av serien, att jag läste böckerna annorlunda när jag var yngre. 
 
 
Andra favoriter:
♣ John Green
♣ Sarah Dessen
♣ Ernest Hemingway
♣ Sara Stridsberg
♣ Johanna Nilsson
♣ Charles Dickens
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback