; day nineteen


♣ Favorite book turned into a movie ♣
 
  
 
Narnia. Igen. & för att förtydliga: när jag pratar om filmatiseringen av Narnia så finns det bara två filmer för mig: The Lion, the Witch and the WardrobePrice Caspian - alltså filmerna som regisserades av Andrew Adamson. Jag är så fantastisk glad över hur bra filmerna blev, hur Andrew var nitisk med hur han ville ha det - han baserade Narnia på hur han mindes böckerna från sin barndom och inte ur ett "vuxet perspektiv". Karakatärerna, miljöerna - det finns inte mycket som inte stämmer in på hur jag föreställt mig Narnia från böckerna. Det här är filmer (och extramaterial) jag sett otaliga gånger, kan replikerna, vet oftast var scenerna är inspelade och hur. Magiska filmer om ett magiskt land: tack Andrew. 
 
Andra bra filmatiseringar:
♣ Where the Wild things are
♣ Stardust
♣ Bröderna Lejonhjärta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback