; läslust


Då & då läser jag en bok och vet verkligen inte vad jag tycker om den & hur jag ska kunna blogga om den. Roald Dahls bok The Witches är en sådan bok. Läste ut den på väg hem från Halmstad för mer än en vecka sedan och har sedan dess försökt formulera ett blogginlägg kring den men det vill sig inte alls. Väldigt kluven till den. 
 
Sedan har jag även försökt läsa Winter's bone av Daniel Woodrell, men kommer inte läsa ut den - dels för att jag har en hög med olästa låneböcker som jag känner att jag vill läsa och dels för att jag hittills fått tvinga mig igenom större delen av sidorna. Jag läser för att det ska vara kul & lustfyllt - inte för att behöva tvinga mig igenom böcker, så den går bort. 
 
Hittills har jag bara läst en bok denna månaden, hoppas att det ska finnas mer tid nu när föreläsningarna är slut och under VFUen lär det finnas tid att lägga på läsningen. Blev också glad när jag såg att Växjö sb köpt in tre böcker jag lämnat som inköpsförslag - nu ska de bara komma till biblioteket också.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback