; these days


skickar ett jag-saknar-dig-sms & låtsas att det inte spelar någon roll i fall du svarar; kryper ihop till en litenliten boll i sängen & textfragment från oss spelas som ett dovt brus i mitt huvud

I miss you more than words can say
I keep wishing that things were different
I spent every childhood summer making wishes of dandelions & trying to catch lady bugs, trying to get them to walk around in my palm, on my hand

& dagen vi lovade att aldrig bli kära, aldrig fastna, befästa; & du låg i sängen nära fönstret med uppknäppt skjorta & rökte, vände monotont blad i boken "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket" & jag försökte att inte tolka in för mycket i allt det där; i hela scenen

& dagen vi inte ville åka hem utan körde runt i din bil i flera timmar; parkerade & hånglade som två tonåringar i framsätet, ritade hjärtan på stranden & stod hand i hand när vågorna slukade våra kärleksförklaringar

& dagarna vi inte orkade göra någonting; du satt & läste i soffan med armen över min bröstkorg medan jag låg med huvudet i ditt knä & kollade tecknat på tvn

& Mankell skrev i Comedia Infantil  om att "en människa har inte lov att bryta sig in som en tjuv om natten i en människas hjärta"

jag tror det var exakt vad du gjorde




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback