; dialoger (about deserving)


Det är enkelt, kärlek finns inte, lycka finns inte.
Det finns folk som säger motsatsen, baby.
Det kallas tillfällig sinnesförvirring, det finns piller mot sånt.
Jag tror du kommer ändra dig en dag.
Oh really? Jag har gett varenda man jag haft den utmaningen & ingen har lyckats hittills.
Du vet, ibland får man möta halvvägs.
Jag följer inga vägar.
Har de inte lyckats eller har du inte låtit dem komma så nära att de ens har haft en chans att försöka?
Jag släpper bara in de som förtjänar det. De som jobbar för det.
& männen?
Vissa har fått chansen, men det finns inget här dem vill ha, varför utforska insidan när man får utsidan utan vidare ansträngning?
Du förtjänar mer, bättre.
Du är inte den enda som påstår det.
Men?
Jag tror inte att alla förtjänar det, jag tror att vissa personer inte är menade för att må bra, för att vara lyckliga.
Det där är bullshit, det vet du.
Vet jag?
Du har inte alltid varit sånhär, det fanns en tid när det gick att prata med dig utan att du tog allt så defensivt.
Den tjejen dog. Du får nöja dig med mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback