The movement of a hand


Trodde sällan jag skulle säga det här: men jag saknar alla galna nätter. Saknar en hand i min över snubbelsten med högklackat. Skeptiska busschaufförer. Saknar att inte riktigt veta var man vaknar. Var man är. Snackar minnen med en klump i magen - jag tror det kallas saknad. Längtan. T frågar om jag ska med ut i helgen - om jag vågar. Hon är fortfarande jävligt vild & vacker. Virvlande.

Alla telefonsamtal på morgonen - var är du? hade vi kul? Känslan av att någon kommer ringa, sakna. Vilja veta var man är - en trygghet i kaoset. Vissa morgonar: hand i hand i en soffa. I ett badkar. Ett golv. Parkbänk. Skrattandes snubblande hem alldeles för sent (tidigt?).

& det bästa?
när T ringer mig & säger att hon ligger & kollar på sina stringtrosor som är fastlimmade i taket i hennes kök.

& jag tror att jag ska ut i helgen. bara för att.



Kommentarer
New York

sv: tack sötnos! jag har varit dr förr ;)



jaha, det är nog där min mormor bor! Eller ja, hon bor på klotet. men det är väl i närheten?

Haha fel sida om nissan, den är såå bra. ;)



Ojdå vad har hänt då?

jag addar dig snaart!

Kram

2010-10-28 @ 00:25:56
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/
New York

sv: haha drack du så mkt? jag var ganska nykter... av flera anledningar :)



nää, men jag tror det är den tobbe tjatar om jämt. Men jag vet åtminstone åt vilket håll o då känner jag att jag har koll haha!



Hur, var när och varför blev du singel?

Varför jagar bokförlaget dig o vad är det för krångle på jobbet?



Jag har haft problem med ett företag. i typ ett halvår. Nu sa dem att jag slipper betala till inkasso om jag skickar tillbaka paketen.. Det var ju i alla fall snällt.. (men det har dem inte sagt förut).



men det är inte skönt när allt händer på samma gång. dock brukar det vara bättre än att det händer i följd av varandra. jag menar - kaos när det är kaos och så är allt bra resten. hoppas vi.

jag tror det blri bra att flytta när ni gjort slut. för det kommer vara skönt att bli av med folk runtomkring, ta allt i sin egen takt och så.

och en fråga: kommer du byta hårfärg?

2010-10-28 @ 16:32:12
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/
New York

sv: det kan jag tänka mig. Jag fick ta hand om min kompis på vår fest för att han grät så mycket. De flesta var väldigt känslosamma..



Du har lite svårt för att ha människor runt dig. Det är i alla fall ett intryck jag har fått. Du kanske behöver en pojkvän -eller flickvän- som inte är ehmma så ofta... men det är tråkigt att det slutade så.



men det är ju toppen! och jag tycker du ska ta dig tid och skriva den. men ajg förstår dig. det var länge sen jag också skrev. men du får nog ta och möta det.



haha, fan. då funkar inte min teori..

2010-10-28 @ 19:25:17
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/
New York

sv: min teori om att tjejer byter hårfärg när det tar slut med killen. du flyttar hemifrån istället. men teorin brukar stämma! ;)



det känner jag igen. jag umgås inte så mycket med människor på fritiden. eller, det var något jag fick vänja mig vid efter pappa dog typ. eftersom alla på Kärleken typ stängde ute min familj... men jag kan inte vara helt utan ensamhet. Den behövs för att få vara jag.

men det är ändå tråkigt. men jag undrar hur man upprätthåller ett förhållande under en lång tid. tror man lätt växer ifrån varandra.



men den borde du fortsätta på.

jag har ju velat skriva en bok sen jag var jätteliten. jag hade gjort det om jag inte var så jävla självkritisk och om jag hade haft tid. jag har inte tid längre :( Det suger..

2010-10-28 @ 19:35:44
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/
New York

sv: haha, det låter som min mormor. hon tycker att jag ska vara blond o korthårig. som jag var för 12 år sedan. hon kan bli så jävla sur när jag färgar håret att hon vägrar kommentera det.

men jag förstår tanken haha:)



jag tror att långa förhållanden lätt blir tråkiga. jag tror man måst utvecklas ihop hela tiden.



ja, man behöver en fristad att skriva en bok i och få sitta där länge. typ som folk som flyttar ut helt själva till en stuga vid sjön, haha.

2010-10-28 @ 20:09:00
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/
Amanda Rieem

VA hittar du på i helgen?

KRAM KRAM

2010-10-29 @ 13:22:42
URL: http://rieem.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback