Pay'n jump 7 oktober


Som ni säkert vet var det pay'n jump igår & jag kom till stallet lite nervig (fattar egentligen inte varför, har aldrig varit det förut?) vilket inte blev bättre när jag gick till ridhuset för att kolla banan.. Två plank & vattenmatta, jag dog lite. Sedan fick jag reda på att vattenmattan var valfri, vilket kändes helt underbart. Sedan mutade jag ponnyn med morötter & borstade lite. Fick försöka starta ljudanläggningen & dra högtalare till tegel mm, vilket kändes extremt stressigt. Angeliqa var sen (som för det mesta :p) så Emma fick vara moraliskt stöd & leta upp mitt rosa spö som var borta, och som jag inte kan leva utan. Emma gjorde jobbet bra, förutom att hon också var lite av ett nervöst vrak ;)

Framhoppningen gick bra, Loke var pigg & studsig, han hade kul! Fick bråka lite i början då han slog med huvudet, men det löste sig till slut. Hade taktiken att hoppa det lilla två gånger, sedan räcket till han kom bra & sedan oxern till han kom fint på den också. Tog kanske totalt åtta språng, vilket räckte bra. Gick ner en bra stund innan eftersom jag tyckte att jag var klar. Innan jag skulle in skuttade jag över den pyttiga oxern som var i glasridhuset, kom perfekt och allt kändes bra.

Jag & Loke skulle stå nere vid ena hörnet medan den som var innan oss hoppade, men Loke hade ju ingen lust att stå still. När jag travade in på banan fick han ett helt annat steg, spetsade öronen och bjöd. Vi skrittade runt på en volt under tiden tjejen innan hoppade och Loke laddade för fullt. Hann gå runt och hälsa på planken innan vi fick startsignal. Ettan gick perfekt, lite kass sväng bara, tvåan också, härlig galoppsträcka till trean, snäv sväng till fyran men bra distans, femman var ett plank & jag la på mer skänkel men det var inga problem, sexan var också ett plank men inga problem alls med det heller, sjuan låg på en båge från sexan & jag fick inte ut Loke så mycket som jag ville, vilket gjorde att vi kom tight, men han löste det finfint. Han trivs bättre med att komma nära än att man trycker av honom tidigt.

Synd att ingen filmade, detta var lätt vår bästa runda någonsin. Inga konstiga språng, ganska jämn, rytmisk galopp & bra distanser.  Var ganska lycklig igår :) Idag ska jag hälsa på honom senare ikväll, lite massage & streching förtjänar han :)


Sötaste ponnyn! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback