I could have been a famous singer if I had someone elses voice


Jag minns din musik;
rader av cd-skivsfodral med namn jag aldrig hört nämnas, men som fyllde din lägenhet, ditt liv, ditt hjärta. Alltid i vägskäl av musikval och allt bara snurrade snurrade snurrade
                            (likt skivan i spelaren)

tori amos bruce springsteen bob dylan cher breaking benjamin green day laleh säkert! the academy is metallica maria mena the sounds bob marley bright eyes ub40 placebo good charlotte iron maiden korn slipknot

du var musik, baby
                                                  en dålig dag: tung blues eller metal
                                                  en bra dag: pop
                                                  och däremellan allting ingenting någonting

du brukade berätta historier om rösterna på skivorna; deras liv och öden. ibland närmast randen för besatthet; att veta så mycket om alla människor, (vad vet du om dig själv?) en ung kille med ambitioner höga som rockstjärnor och en musiksamling som enda passion och jag saknar dig faktiskt

saknar dig och dina låtar och allt allt allt

och du sa alltid att "everybody got a hungry heart";
men om det är sant
- varför valde du inte mig då?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback