Bokfynd på Amnesty


22 böcker för endast 170kr. 3 till Andreas, 19 till mig, bland annat:
Tony Parsons, "Mannen och pojken"
Hemingway, "En fest för livet", "Den gamle och havet", "Klockan klämtar för dig"
Toni Morrison, "Solomons sång"
Peter Pohl & Kinna Gieth, "Jag saknar dig, jag saknar dig"
J.M Coetzee, "Pojkår", "Ungdomsår"
Vibeke Olsson, "Molnfri bombnatt"
Jay McInerney, "Neon", "De vilda åren", "Ljuset faller"

Hittade fler böcker än jag trodde, speciellt de av Jay, hade bara hoppats på "Neon" men blev glatt överraskad :) Min samling av Hemingway är nästan komplett, försöker fortfarande få tag på "By-lined Ernest Hemingway" (eller, "Hemingway var där", som den heter på svenska) vilken innehåller utvalda reportage och artiklar under hans fyra generationer som journalist. Kikat i den på biblioteket - mycket bra i den! Nu ska man bara få tag på den också... Nobelpristagarna var ganska utplockade, Beckett och T.S Eliot kändes hopplöst, och vilka poeter jag ville få tag på böcker av hade jag inte i huvudet. Men det var en bra dag och nu finns det mycket att läsa! Men först lite bokrea-böcker från i våras och julklappen från pojken min som jag fortfarande inte läst....  ;) Galen? Tja, lite..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback