Above the surface


Jag blev inte hängd ialla fall. Lärarna verkade tycka texten var OK och jag hade i stort sett samma synpunkter på dem - hann inte trolla fram tillräckligt många textexempel, men nu är det slutspurten; skarp deadline den 18:e.

Har annars bara varit jävlig seg idag - inte gjort någon nytta mer än läst två böcker, Kung Caspian och skeppet Gryningen och Silvertronen.  Har bara Den sista striden kvar nu, läser den antagligen ikväll och i morgon.. Får se, i så fall betyder det att jag läst hela Narnia serien på mindre än en vecka.. Började i.. lördags? Bra start på vinter-läsningen ;)

Borde kanske testa att skriva lite? Det var längesedan jag skrev annat än blogginlägg.. Väntar på respons på boken från min kära moster. Men det finns en annan historia i huvudet - kärlek, Berlin, Frankrike, Henri-Pierre Roché - mannen som sa att "verklig kärlek endast är möjlig om tvåsamhetens fängelse bryts", mannen som frenetiskt skrev dagbok över hela sitt liv, sina kärleksmöten och sitt författande. Det finns mer än trehundra dagböcker bevarade - ingen har ännu vågat sig på en biografi om denne märklige man. Kanske känner ni igen personerna från tidigare noveller - men vem vet?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback