015;


Hur hyped jag var på årets bokrea? Inte alls, faktiskt. Jag vet inte men vissa bokhandlar är sjukt tråkiga och har haft förhandsbokning uppe i flera veckor så att man har kunnat kika på reatitlar mm. Bokrean ska enligt mig starta vid midnatt den 24:e, man ska inte kunna boka titlar flera veckor i förväg... Men men, vad har jag hittat? På Adlibris hittade jag följande titlar som jag tänkte tipsa om: 

 

* Kriget har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevitj

* Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr
* Dödssynden av Harper Lee

* Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson

 

Ungdom/YA

* När hundarna kommer av Jessica Schiefauer

* Du vet var jag finns av Rachel Cohn

* Jag ger dig solen av Jandy Nelson

* Djupa Ro av Lisa Bjärbo

* Jag, En & Världens viktigaste kyss av David Levithan

* Trasig soppa av Jenny Valentine

* Pappersstäder av John Green

* Kaninhjärta & Rävsång av Christin Ljungqvist

* Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart

* Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler

* Boken om Mademoiselle Oiseau av Andrea de La Barre de Nanteuil

 

Vilka böcker som faktiskt hamnar i min kundvagn återstår att se, har några sidor till att kika på innan jag beställer något alls. 

 

Har ni beställt något? Vilka blir era tips? 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback