009;


                        Fjärilar på min hud   A Song for Ella Grey   The Love That Split the World   Ink and Bone (The Great Library, #1)   How to Be a Heroine: Or, What I've Learned from Reading Too Much
 
klickade hem lite böcker idag, blir inte så mycket läst på engelska som jag vill eftersom det mest är jobb-läsning, men jag har haft ögonen på dessa ett tag och biblioteket köper inte in så då får man beställa själv. 
 
Fjärilar på min hud av Rebecka Kvist
A Song for Ella Grey av David Almond
The Love that Split the World av Emily Henry
Ink and Bone (The Great Library #1) av Rachel Caine
How to be a Heroine; or what I've learned from reading too much av Samantha Ellis
 
 
Är lite osäker på Caine, var inte superimponerad av Glass Houses, första delen i hennes vampyrserie. Men Ink and Bone handlar om hur biblioteket i Alexandria används för centrum av de som styr världen, böcker är förbjudna men det förekommer boksmugglare... Det verkar kunna bli bra, första delen i en serie så jag chansar. The Love that Split the World funderade jag också på, tror inte det kommer bli någon bok som köps in så jag chansade lite på den också, jag vet att man inte ska lita på promotion lines, men den beskrivs som en blandning mellan The Time Traveler's Wife  & Friday Night Lights, så jag hoppas att det stämmer lite i alla fall... Hoppas att motivationen dyker upp tillsammans med böckerna - har känts lite motigt att plocka upp tjockare böcker men mer handling än barnböcker då jag brukar vara ganska trött i huvudet efter jobbet. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback