Bokbloggsjerka 8-11 maj



Dennna veckans fråga lyder: hur du får plats med alla böcker?
 
 
Jag var lite omedvetet smart när jag flyttade hemifrån & köpte mina första stabila bokhyllor då jag valde Ikeas Expedit. De är djupa vilket innebär att det är möjligt att ha böcker i dubbla rader eller liggandes bakom, vilket på sistone har behövts användas lite.. Körde en liten om-organisering för några månader sen då jag staplade alla pockets på höjden, de går in en hel del per "ruta" i bokhyllan om man kör den varianten så vips hade jag plötsligt mycker mer utrymme kvar. Så i vardagsrummet har jag tre stycken Expedit, främst för skönlitteratur, plus att jag har tre "osynliga" bokhyllor på ena väggen. De tar inte så många böcker så jag har de mest som "skyltning", använder också utrymmet längst upp på bokhyllorna för att ställa lite böcker. I köket (där jag även sitter & pluggar) har jag en smal Billy-hylla där studielitteraturen bor. Har planer på att köpa en till bokhylla till vardagsrummet men det får nog vänta lite, de jag har nu kan ju ta så mycket böcker... Gillar också bokhyllor som man kan ha både liggandes & ståendes, blir mer variation då. Inkluderar en bild på mitt vardagsrum, lite mörk men man kan se två bokhyllor i alla fall. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jenny

Kul att se hur du ordnar med dina böcker.
Alltid kul att se andras bokhyllor.
Mitt svar på jerkan finns här:
http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2015/05/bokbloggsjerka-8-11-maj.html

2015-05-10 @ 14:22:52
URL: http://havsdjupens-sal.blogspot.se/
Helen

Jag försöker också variera med liggande böcker och stående böcker, samt att jag trycker in foton och småprylar framför böckerna!

2015-05-11 @ 15:20:34
URL: http://www.midnattsord.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback