; bunkrar upp med e-böcker


Internet sniglar sig fram, fick ett sms från Telia igår om att jag förbrukat min datamängd för maj och att de skulle sänka hastigheten så det hjälpte ju inte direkt heller. Har påbörjat att skriva om de böckerna jag fortfarande inte bloggat om (sisådär sex stycken eller så) och tänkte portionera ut de under nästa vecka. Läsningen i maj har kommit igång och jag har precis botaniserat bland e-böckerna hos Halmstad och Växjös bibliotek, fyra stycken hamnade tillslut i ipaden. Gillar inte att allt är svenskt, jag är petig med översättningar och läser inte gärna böcker vars orginalspråk är engelska på svenska, vilket begränsar utbudet något. Men blev lite glad över mina fynd och för att jag slipper släpa med mig fysiska böcker från och till bibliotek (Alvestas utbud är ganska begränsat..). Alla titlarna återfinns även i min vill-läsa-hög på exempelvis goodreads: 
 
* Turk & Timotej - en natt av Lina Forss och Niklas Krog (hörde Lina prata om denna på bokmässan för sisådär ett halv år sedan, ska tydligen vara lite Nick & Norah-stuk på den). 
* Only väg is upp av Emmy Abrahamson
* Gul utanpå av Patrik Lundberg
* Då tänker jag på Sigrid av Elin Olofsson
 
Ska åka till Halmstad nästa helg och insåg att det nog var lika bra att leta fram e-böcker idag då de brukar ta slut ganska snabbt i alla fall hos Halmstad - och jag orkar inte riktigt släpa med fysiska böcker när jag ändå ska ha med plattan. Känns som det var längesen jag läste e-bok nu, på sistone har jag mest plockat från biblioteksböckerna (tyckte kvittot började bli lite väl långt) som står på anvisad plats i min bokhylla. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback