; intressetrio i SvD


 
hittade följande tre recensioner i SvD idag, samtliga är böcker som jag (i varierande grad) funderar på att läsa:
Då tänker jag på Sigrid  av Elin Olofsson
Violencia av Lina Hagelbäck
Välkommen ut på andra sidan  av AnnaMaria Jansson
 
Hur ställer jag mig till alla böcker som jag vill läsa? På boktipset har jag tre kategorier: vill läsa, kanske senare, titlar att kolla upp, den senare är där de titlarna jag är mest tveksam till hamnar; titlar jag inte vill glömma bort men inte heller känner att jag verkligen vill läsa. Att livet är för kort för att läsa dåliga böcker tror jag varenda boknörd har hört (anammat) & jag har med tiden lärt mig att vara med skeptisk till kioskvältarna och de böcker som syns i media. "Kraven" för att boken ska bli av intresse för mig att läsa har blivit fler och numera går jag ganska mycket efter bokbloggare och vad de tycker om boken (jag har ett par bloggar som jag brukar hålla med). För jag har inte riktigt tid att läsa dåliga böcker eller böcker som är likgiltiga. Jag vill läsa böcker som utmanar, inspirerar, engagerar. Därför blir jag kräsen, nästintill försiktig: och därmed sorterar jag in böcker i olika katergorier som anger grad av intresse.
 
Hur gör ni?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback