; saturday feeling


.. har varit en dålig stundent idag. Jag vet att det är helg, ja, men skulle ändå behövt plugga mycket mera än jag gjort. Veckan har varit sjukt jobbig och idag har jag mest känt mig helt matt, urvriden trasa-matt. Varit kort mot eller ignorerat människor jag tycker om bara för att jag inte orkar. Jag. Orkar. Inte. Pratade en timme med mamma och hon var lägenhets-pepp så det kändes bättre efter det, något att se fram emot även om jag måste överleva denna kursen först. 
 
Igår läste jag Camilla Jönssons debut Det går bara inte. Högstadie/gymnasiekänsla på hög nivå för min del, även om den var ojämn på vissa ställen. Ska försöka skriva något om den imorgon - läste precis Johanna L:s tankar om den på bokhora och det var inte direkt positivt. Jag känner Camilla lite smått, känner är kanske inte rätt ord, vi red i samma grupp på HFK ett tag. Pratat så smått innan, under och efter passen - ändå hade jag inte en aning om att hon skrev eller var litteraturintresserad förrän jag snubblade in på debutantbloggen och hittade henne där. Oftast blir det så i stallmiljöer, i alla fall anser jag det, att det är en liten ö i folks liv där man lär känna varandra genom ett gemensamt intresse utan att egentligen veta något om det övriga i personens liv. 
 
Nu ska jag försöka läsa lite innan jag ska sova; imorgon ska jag försöka vara en duktig student och sätta mig in i kurslitteraturen på allvar. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback