; time - fascinating phenomena



För lite mer än ett år sedan så fångade jag årets första fjäril som hade fastnat på uteplatsen i Vallås, i ett litet litet glas föste jag in den, betraktade de vackra vingarna & de spröda benen i någon minut & sedan gick jag ut på gräsmattan & lättade på handen. Den flög rakt ut, rakt upp mot himlen. Det var första helgen jag spenderade i den lägenheten med katten Meow som sällskap. Första helgen på ett ställe som skulle bli lite av en tillflyktsplats för mig tills i januarid. Ett år kan gå så fruktansvärt fort. Jag gillade verkligen lägenheten där, uteplatsen & gräsmattan - satt uppe på kvällarna & läste kurslitteratur eller bara skrev på uteplatsen. Jag sov aldrig bra där, aldrig sovit så bra som i mitt egna sovrum, i min egna lägenhet. För ett år sedan hade jag studier, timjobb, häst (tillfälligt) & ett förhållande.  Idag har jag häst (tillfälligt) & lägenhet. Jag vet inte vilket som är värst.


fotot? från den där aprildagen, tagen med min mobilkamera.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback