I will never be afraid again..


Tänker att "jag aldrig mer ska vara rädd för någon jag älskar. Aldrig mer älska någon jag är rädd för. Aldrig mer. Det finns ett annat liv."

Vet inte hur det fungerar i praktiken dock. Det finns ganska många anledningar till att vara rädd i ett förhållande, ganska många anledningar till att aldrig lita på någon. Varit och vänt på punkten pålitlig lite för många gånger, tjugo år och vilsen som tolv. How did we get here? Katten ligger på en pläd i soffan, jag sitter under två i fåtöljen och fryser som.. jag vet inte vad - valde helt fel tidspunkt för att vara singel... Behöver ett intensivt & oseriöst förhållande. Någon som (kravlöst...) håller sängen varm & lagar mat.. Någon som kanske har en framtid. Nåågon som bortser ifrån alla dåliga sidor och fokuserar på det som är bra.

Sängen. Kallt som fan. Men blir hämtad om sju timmar så lite sömn är på sin plats.. Ute är det halvstorm, har ännu inte vant mig vid detta husets stormnätter, vet inte hur det knakar, jämrar sig. Jag hade aldrig kunnat bo i ett hus som inte pratar, älskar knarrande golv, osymmetriska väggar & det lite slitna.. Kanske för att jag också är sliten. Trött. Frusen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback