A dance with fire, a dance with night


Katatonia - Criminals



The way the light hits the road.
The way I am unable to protect you.
Oh I'm running away.
I will never forgive myself.
For running away from you.


Hade glömt bort bandet, glömt bort låten. Förstår inte hur jag kan tappa bort en låt som gick på repeat flera timmar om dagen en hel sommar. Flera timmar om natten. Första låten på min eldningscd. Kan se mig själv stå på gräsmattan utanför huset, nedanför slänten, barfota trots att det är gräset är nattfuktigt. Hörlurar i öronen, fokus i ögonen, varenda muskel på spänn. Dansa i takt med technon, metalbanden & r'n'b som spelar i mitt huvud, känna varenda basslag i fingertopparna. & när elden har falnat, när elden har dött, ligger jag bland poi, firestaffen & jongleringsbollarna i det fuktiga gräset, låter musiken i mitt hjärta lugna sig, från techno till lugn blues. Stirrandes på stjärnorna. & runt om mig, nattystnad. Inte ens vägen viskar. Det, mina vänner, kallas inre frid och total kärlek och hänförelse.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback