its called teenage, it passes


jag saknar. jag saknar mig själv. saknar tonårshångel i soffan, en brinnande ryggrad & flaxande fjärilar. saknar att smyga ut om nätterna, speciellt vårnätterna då duggregnet fick mitt blonda hår lockigt. jag log alltid mot min egen spegelbild i hallen & mimade kaxigt 'vad ni inte vet har ni inte ont av'. Mindre kaxig satt jag tidvis sena nätter & skakade på balkongen, pratade i timtal med bror <3 (som jag tidvis kopiöst saknar) Hel, Green Day, Breaking Benjamin, GC, Blink 182, Manson, Avril var en del av all den drös av musik som ständigt gick i replay under våra dagar. Jag saknar inte mörkret, saknar inte ångesten & den eviga känslan av vilsenhet. Jag saknar så otroligt mycket människor, de allierade, så mycket planer, så mycket som aldrig hände, som aldrig blev av. Så många dödade sjömän på B&B innan rökförbuden, så många brutna löften, så mycket onödiga ord & känslor. jag försöker ibland hitta tillbaka till alla ord, till intensiteten, musiken, bottenlösa känslan - men lyckas sällan...


Soundtrack: Hel - Mörker
dedicated till Fay



Kommentarer
Malin

åh, jag känner igen mig så mycket.

och det är så sorgligt.

varför försvinner allt det där?



du fick mig att lyssna på avril nu. fast jag var ju mest inne på sum 41. men jag saknar dem. dock återvänder jag inte till dem för de gör ingen bra musik längre. men jag saknar känslan.

2010-07-25 @ 20:03:09
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback