Att välja lyckan, ljuset, livet


Om du dog idag, skulle du då vara lycklig med vad du uppnått hittills? Den frågan återkommer alltid lite då & då, skulle du det? 4/10 av mina vänner svarade ja, de skulle vara lyckliga med sina val & liv. Resten ångrade mycket & tyckte att de skulle ha levt ut mer. Jag? Jag vet inte;

jag har förkastat förslag som vissa människor skulle döda för, jag har sagt nej till varenda dröm jag har haft, jag har aldrig riktigt vågat lita, vågat tro på någon, jag har sett på när folk sålt mitt hem, min trygghet, jag har lastat hästar & sprängt hela mitt hjärta när jag klappat dem farväl. Jag har lärt mig viktiga saker; att hålla distans, att vakta min rygg, men framför allt; att aldrig ta åt mig av människor som snackar skit. Jag gick tre år & stirrade ner på mina skosnören; sedan valde jag livet, lyckan, ljuset. Loke.

När jag började jobba med Loke var vi ganska lika, vi vågade inte riktigt lita, vet inte om vi gör det än idag. Han är söt, min lilla klippa, min lilla ponny. Ibland tror jag att han gillar mig lite, ialla fall. Vi är fortfarande lite skeptiska, men det här med att skutta över pinnar & korta galoppen börjar vi få koll på! & att impa på folk med galoppombyten & ökad trav funkar ibland (bara när vi är på bra humör). Det här med kondition är vi lite sämre på..

Kanske skulle jag vara lycklig med det jag faktiskt inte sagt nej till; för ja, det existerar sådana saker med. De är bara lite färre. Kanske, kanske inte.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback