Time passed, past time?


Så, sen sist jag skrev här så har jag gjort följande saker:

 

  • fyllt år
  • skrivit klart en uppsats (med bästaste C)
  • fått erbjudande om extrajobb på världens bästa gymnasiebibliotek
  • sökt jobb
  • varit med om den värsta dagen i mitt liv, aka blivit opponerade på sagda uppsats, det gick inte så bra
  • lyckats plugga tillräckligt mycket för att få till en kandidatexamen om 180 hp
  • firat examen med kompisar & familj i hemstaden
  • hälsat på världens bästa gymnasiebibliotek med de bästa bibliotekarierna
  • gått på jobbintervju, gav mig själv ett godkänt betyg efteråt
  • jobbat i Älmhult
  • fått erbjudande om jobb som skolbibliotekarie
  • tackat ja till jobb som skolbibliotekarie
  • ledsamt fått tacka nej till extrajobb på världens bästa gymnasiebibliotek
  • tackat nej till en lägenhet i hemstaden, hamnstaden
  • slutat jobba på folkbiblioteket i Älmhult
  • på något sätt, jag vet inte riktigt hur än, lyckats få ett VG på uppsatsen
  • ansökt om examensbevis
  • haft semester
 
Jag borde ha lärt mig efter mer än tjugofem år att ingenting brukar bli som man planerar. Mina planer för tre år sedan var att flytta, plugga, sedan flytta tillbaka; jag kollade på lägenheter i hamnstaden på västkusten, sökte några. Sökte även jobb, mest för att testa på, intervjuer som träning tänkte jag. Ett av dem jobben blev mina, inte på västkusten dock, utan jag får stanna kvar i Småland i ett år till. Om två veckor har jag jobbat min första dag som skolbibliotekarie - det, mina vänner, är ganska skrämmande. Det ska också bli väldigt roligt, och förhoppningsvis även lärorikt. I början av juli jobbade jag min sista dag i Älmhult (jag hade gärna stannat kvar där faktiskt), eller ja, jag fortsätter att jobba i Älmhult fast på två skolor istället för folkbiblioteket. 
 
Jag tror det kommer att bli ganska bra faktiskt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback