Påsk!


Påsken spenderas i Halmstad hos föräldrarna. Kommer få spendera en del tid med att plugga så blir inte bara ledigt och semester som man kanske hade velat. Ellen är med mig och vi stannar om allt blir som plannerat till på måndag kring lunch. Har en del på schemat som fika med vänner & middag med släkt och familj. Minimal packning som gällde eftersom jag fick bära på min katt som väger mer än bara fluff, men tog med mig läsplattan + Everybody Jam av Ali Lewis som jag började läsa häromdagen. Är ca halvvägs och tycker mycket om hittills, gillar att den utspelar sig i Australiens "ödemark" då det get ett annat perspektiv och inte är något jag läst om särskilt mycket innan. Läser förhoppningsvis ut den här i helgen eller på bussen hem; på bussen hit ägnade jag mig åt pluggande, läste boken Vad gör unga på nätet? av Elza Dunkels, gav intressanta frågeställningar som jag tror vi kan ha användning av under uppsatsskrivandet. 
 
Har även tittat på lite bibliotekshemsidor och deras avdelningar för unga, är förvånad och lite besviken på hur dåligt det verkar vara med den biten på svenska bibliotek om man jämför med vissa av biblioteken i US & UK. Vill gärna göra kopplingen med att unga inte läser & bristfälligheten på bibliotekens hemsidor men jag vet inte riktigt vad som ska komma först. Andra länder verkar vara bättre på att ha informativa och mer intressanta sidor för unga i alla fall. Hittade en hel del nya titlar på engelska biblioteken som jag ska lägga till i mina bokhyllor på goodreads, kommer nog ett blogginlägg med lite nyutkomna böcker på engelska som jag är nyfiken på att läsa. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback