The moment between breaths..


 
det har varit lite mycket på sistone, väldigt mycket kanske är ett bättre ord. Haft feber sedan i fredags så har mest ägnat mina dagar åt att sova och ta det lugnt. Hunnit läsa två böcker dock, Saving Francesca av Melina Marchetta & Attachments av Rainbow Rowell. Blev lite ombytta roller där - älskade ju Jellicoe Road och hoppades mycket på att Saving Francesca skulle vara i samma stuk, men nja, det är en bra bok, men inte i närheten av Jellicoe. Tyvärr. Däremot; gillade inte Eleanor & Park jättemycket, men Attachments var verkligen bra, rolig & tänkvärd. 
 
Har även beställt hem en läsplatta.. Är fortfarande osäker på rätt/fel, nödvändigt/onödvändigt, men jag har funderat på det ett tag & visst, jag älskar min ipad, men den är otymplig när man "bara" vill ha med lite läsning, skärmen är inte optimal att läsa på vid olika ljussättningar, den är tung & otymplig att hålla längre stunder samt att det vid längre resor krävs laddning av batteri. En Sony PRS-T3 blev det, inte så farligt dyr och den hade helt ok omdömen. Har tittat på Kindle & Letto, men de verkar väldigt bundna till "sina" leverantörer (Amazon & AdLibris) & eftersom jag gillar lånade e-böcker kändes det som att Sony var ett bra val. Nu kanske det blir lite mer läsande när jag pendlar, får se när den kommer fram någon gång under nästa vecka. 
 
Nu ska jag ta det lugnt & ladda för nästa vecka som innebär plugg, plugg, jobb, plugg, jobb, jobb, ledighet. Ska dessutom jobba extra så lär vara helt slut på söndag.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback