Bokknarkare


 
Jag gjorde testet Hej Bokkonsument! hos Marcusbiblioteket (länk) och det här är en del av resultatet:
 
Tadaaa! Du är: Allätaren/Bokknarkaren
"Nej det kanske inte låter så glamouröst att vara en allätare och knarkare, men om jag säger såhär då: du är den som bär hela den här underbara jävla bokbranschen på dina axlar.
 
Du har dubbla rader i bokhyllan och böcker utspridda lite över allt. 
 
Du är en bokambassadör som sprider läsglädje och lånar gärna ut böcker. Du skulle kunna ha en väggbonad med texten "All läsning är bra läsning" men du är för busy med att planera inköpen på årets bokrea för att hinna brodera någon sån."
 
 
& jag måste bara säga att det har sina poänger.. Ja, jag har böcker överallt. Ja, jag lånar ofta ut böcker (& ibland får jag till och med tillbaka dem!) Jag tänker väldigt ofta att "all läsning är bra läsning" på jobbet när jag får leta upp böcker av Guillou, Nora Roberts etc. (däremot bevisar detta att jag är ganska fördomsfull). Gör testet du också, kan säga att jag fick ganska många skratt under frågornas gång - var ganska fyndiga & tidvis nördiga frågor. Me likes.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback