; tillfälligt upppkopplad


 
 
 
 
Sitter på Alvesta bibliotek med Ivan (the ipad) & har fått ett gästinlogg som gäller åtta timmar till deras wifi (man måste hämta ut ett nytt varje dag). Känns som att jag kommer vara en plåga då jag antagligen kommer få vara här en del innan jag får ordning på mitt egna bredband - speciellt med tanke på att pappa har mitt modem..  Examinationen igår gick helt okay, dock lär det dröja innan vi får veta ifall vi behöver komplettera eller inte. På måndag börjar en ny kurs, om bibliotek 2.0 och xml - jag hoppas vi får koda mycket. 
 
Har tvätttid idag så större delen av dagen lär läggas i tvättstugan, samt att jag har en del kvar att fixa i lägenheten, lite att packa upp och lite som ska ner i förrådet. Hoppas att jag hinner läsa lite också, har verkligen saknat orken och lusten att läsa böcker på sistone och endast 3(!) böcker blev lästa under april - sammanställning kommer imorgon. Läste ut Eleanor & Park igår efter ett par dagar, ovant då jag brukar sträckläsa böcker. Den var inte riktigt så bra som jag hade förhoppningar om - men väldigt söt med underliga formuleringar. Börjar även få ordning bland mina böcker hemma - alla får inte plats i hyllorna utan en del får stå i två rader och en del har gallrats. Vill beställa nya böcker, speciellt när Adlibris skickade mail igår om att Levithans nya roman (som han har skrivit tillsammans med Andrea Cremer) fanns att beställa... Får se hur det blir, får eventuellt vänta lite eftersom det blev en del oväntade utgifter denna månaden. 
 
Dags att utforska biblioteket lite.. (dvs leta upp ungdomsböcker på engelska, om det finns)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback