; tegelstensutmaning!


Blev taggad i tegelstensutmaningen som cirkulerat runt på olika bloggar så varför inte? Den går helt enkelt ut på att: hitta de fem tjockaste böckerna i din bokhylla som du läst & hitta de två tjockaste böckerna som du inte har läst.
 
Med reservation för att de bor väldigt få tjocka* böcker i mina hyllor så blev resultatet följande:
Lästa böcker:
Stephenie Meyer, Breaking Dawn 702s
Gerald Clarke, Capote 638s
Fjodor Dostojevskij, Brott & Straff 632s
Stephenie Meyer, Eclipse 628s
Anna Gavalda, Tillsammans är man mindre ensam 534s
 
Olästa böcker:
The Complete Works of William Shakespeare 1436s (delvis läst)
Douglas Adams, Liftarens guide till Galaxen 879s
Steve Sem-Sandberg, Tre romaner 857s (delvis läst)
Ulf Lundell, Frukost på främmande planet 831s
 
* jag har alltid haft lite svårt för tjocka böcker och den genren jag läser mest, YA & contemporary, brukar böckerna ligga på sisådär 400s. Läser jag tjocka böcker brukar de lånas från biblioteket tydligen, för böckerna i mina egna hyllor var ju inte direkt några "riktiga" tegelstenar. (Tror också det är för att fantasy & skräckromaner brukar vara hiskeligt långa - och sånt läses ju inte särskilt ofta hos mig.)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback