; bright eyes


Fördelarna med att vara internetlös kanske inte är så många, men en av dem är iaf att jag får rota igenom musiken som jag har inlagd på datorn istället för att använda spotify - vilket har lett till att jag återupptäckt mycket av Bright Eyes musik. Började väl lyssna på dem under gymnasiet och letade sedan upp Conors sid-projekt med mera och är helt förälskad i hans låttexter. Så har gjort en hög låtlistor som går på repeat hemma hos mig för tillfället - kul att se hur bortskämd man blivit med spotify, hur lätt det är att skapa där. 
 
Så det här blev mest ett musiktips, har ni inte lyssnat på Bright Eyes så tycker jag ni ska göra det - många av hans låttexter kan även läsas som små noveller (och ja, många av hans låtar kan uppfattas som röriga och konstiga, men det är en del av charmen). 
 
Annars? Läste That Time I Joined the Circus igår, blev lite besviken då den inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Kommer lite tankar kring första delen i The Iron Fey, The Iron King senare idag när jag har fått komma hem från universitetet och om 3G-nätet vill prata med min dator idag. I helgen kommer det nog att bli lite tyst här, ska ställa in så att ett inlägg om dagen kommer ut i alla fall, men åker till Halmstad imorgon bitti för att hjäpa till på tävlingar hela helgen - kommer nog inte få så många lediga timmar över. Men det kommer i alla fall finnas lite tankar kring böcker jag har läst på sistone och inte varit så bra på att blogga om. 


Kommentarer
Anna A

Älskar i princip allt vad Conor Oberst gör. Håller med dig att det oftast är helt fantastiska texter.

Svar:
reiyu.blogg.se

2013-05-16 @ 16:36:55
URL: http://annasbokprat.blogspot.se/
Reiyu

Blogg.se flippade ut när jag försökte svara.. Conor är fantastisk, vet inte hur många timmar jag ägnat åt att läsa låttexter :) dock så har jag inte lyckats övertala särskilt många kompisar om hur fantastisk musiker han är, så alltid lika kul att hitta någon annan som gillar hans musik :)

2013-05-16 @ 17:51:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback