; life - never as you expect


... vissa dagar är helt enkelt sådana som man bara måste ta sig igenom. Idag har varit en sådan dag. Det är bara väldigt mycket oro nu, känslan av maktlöshet, händelser känns som sand i öppna handflator - allt rinner ifrån mig. Alla anledningar till att jag inte ville lämna Halmstad kommer springandes och knackar på dörren - och samtidigt tanken jag hade kunnat ha läst klart nu; ha en examen. Men samtidigt vet jag att det aldrig hade varit samma sak då, jag hade inte varit samma människa. Det finns en mening med allt. Ibland är den bara väldigt svår att se.
 
"Jag önskar att den kvinna som jag då var hade vetat de saker jag vet i dag. Förmodligen säger jag samma sak om tio år och om tjugo. Det är väl det som kallas att bli vuxen."
- Johanne Hildebrandt, Blackout, sidan 137.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback