; babel


 
Igår tog jag modet till mig och gick in på svt play, sökte på Babel och tryckte på den lilla triangeln. Det har tagit lite tid, men när jag såg att nya säsongen hade startat i söndags så tänkte jag att nu så, nu kanske jag har kommit över Daniel och kan börja acceptera Jessika som programledare? Jag tycker fortfarande inte om bytet, men det är dags att gå vidare. 
 
Och första avsnittet då? Tja, vad kan vara roligare än att se Khemiri ta sig ut från sin skrivbubbla och besöka verkligheten? Han beskrivs som Babels nya "praktikant" och första uppdraget blev att försöka sig på livet som journalist på lokaltidningen - i jakt på en båtvissla. Lite Jane Austen & Pride and Prejudice är ju aldrig heller fel  (den som följt bloggen ett tag vet att det är en av mina favoritböcker) - det var ett helt okay avsnitt. Men ja, jag saknar fortfarande Daniel. Minns att det bloggprojektet jag hade just då diskuterade detta mycket, om hur någon kunde tro att det gick att ta över Babel efter Daniel. Men ja, nu kan vi ju konstatera att det gick. 
 
Kommer jag att se resten av avsnitten då? Antagligen ja, om de inte innehåller vissa personer som jag inte riktigt står ut med. Det är fortfarande ett bra program, Jessika har kommit in i rollen & känns bekvämare i intervjuerna, inte lika manusstyrd som jag upplevde till en början. Kulturprogram med fokus på just litteraturen känns ju lite utrotningshotade tyvärr, nu vet jag inte om det kommit något mer på senare eftersom jag inte direkt kollar på tv-program. 
 
Men ja, Babel är ett bra program som förhoppningsvis ska vara en veckovis återkommande punkt i min vardag igen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback