Turk & Timotej - en natt [bok]



 
Författare: Lina Forss & Niklas Krog
Titel: Turk & Timotej - en natt
Utgiven: 2012
Förlag: Bonnier Carlsen
Språk: Svenska (174s, e-bok)

Timotej och Turk möts i julhandlingskaoset på en galleria i Stockholm - Timotej är hemma från skolan i London och ute på stan med en kompis, Turk har också en kompis med sig och är ute efter en julklapp till sin syrra. Turk & Timotej råkar få tag i samma halsduk i en rea-korg och det slutar med att Turk sur går därifrån medan Timotej håller i halsduken och undrar vad som hände. Tjejerna bestämmer sig för att "lämna" tillbaka halsduken till killarna - oavsett vad de måste göra.


Det är en smågullig, romantisk roman som jag tror främst vänder sig till högstadieåldern. Verkar vara lite inne med romaner som utspelar sig på en natt/en dag samt författare som skriver tillsammans, tyvärr hamnar denna ganska långt ifrån Nick & Norah och Gayle Formans YA roman "One day". Jag hade inte läst något av Lina Forss innan, men jag har läst Niklas Krog böcker om Ayla och Turk - och tyvärr känner jag inte riktigt igen Turk i denna historien.

Det är en ganska tunn, lättläst bok som jag tyckte var okay men inte så mycket mer - inget som direkt fastnar tyvärr.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback