Sommar & framtid


 
igår testade jag på det här med svensk sommar, ni vet, sol, hav, kompisar, glass mm. Var inte många timmar jag hann vara hemma. Idag är det jobb som gäller, har "paus" nu en stund, sedan ska jag gå med och lära mig stämpla post, igen (hade området förra sommaren men litar inte riktigt på mitt minne).
 
Fick även reda på häromdagen att jag fick jobbet på Älmhults bibliotek, extrajobb, tre dagar var tredje vecka så inte så många timmar - men det innebär erfarenhet! Vi har ju bara tre veckors praktik under utbildningen, så det känns skönt att få testa på yrket lite mer innan man pluggat färdigt. Så ska på introduktion några dagar vecka 34 & 35 - ser fram emot det jättemycket.
 
Förhoppningsvis kommer det lite tankar om böcker som jag läste för längesen under veckan, har inte alls haft någon lust att skriva om några av böckerna, vilket mest resulterat i att jag inte skrivit något om någon bok alls. Läser för övrigt fortfarande Splintered som inte alls var lika bra som jag trodde (i alla fall inte hittills, folk har hintat om att den ska bli lite bättre lite för sent..), är väl halvvägs igenom - inte haft särskilt mycket tid över till läsning på sistone tyvärr.


Kommentarer
Carro

Hej!

Jag ser att du pluggar Biblioteks och informationsvetenskap vid Linné? Jag har precis blivit antagen, men är väl fortfarande lite kluven. jag har precis tagit en ekonomiexamen så det känns lite tungt att "börja om".

Men tänkte fråga dig om hur du tycker att utbildningen är? Mest föreläsningar och tentor eller mest grupparbeten och seminarier? Just nu bor jag ju i Kalmar men letar boende för fullt, första perioden kommer jag väl nog dock få pendla emellan..

Svar: Hejsan! Skickade ett svar till din mail :)
reiyu.blogg.se

2013-07-14 @ 20:50:22
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Carro

Hej!

Ja, jag såg det så tack! :)
Angående boende så letar vi för fullt (jag och min sambo som ska plugga en magister) men i värsta fall så får vi pendla i början och om det går bra hela tiden.. Just nu bor vi i Kalmar nämligen, så borde fungera hyfsat ändå. Även om det inte är så roligt.

2013-07-16 @ 17:04:10
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback