; day two


♣ A book that you’ve read more than 3 times ♣
 
 
John Green två dagar i rad, men om man ska se krasst på det är faktiskt Looking for Alaska den mest sönderlästa boken i min bokhylla, oftast har jag "bara" läst vid post-it-lapparna som markerar favoritstycken i boken, men för det mesta slutar det med att jag skummar igenom hela boken. För den är ju så förbannat bra. 
 
Meningen "so I walked back to my room and collapsed on the bottom bunk, thinking that if people were rain, I was a drizzle and she was a hurricane" (p.87) har en egen tumblr och man kan köpa allt möjligt med det trycket. Det är också där John Green har sin styrka - i språket och karaktärerna. Man vill lära känna dem, man vill ha lyckliga slut, man vill umgås med Alaska & Bullen & Generalen. Looking for Alaska utspelar sig hundratrettiosex dagar före & hundratrettiosex dagar efter, exakta händelsen vet vi inte om förrän vi befinner oss mitt i den. Jag har tidigare beskrivit boken som "den ultimata ungdomsboken" och jag håller fortfarande fast vid det - även om det nu finns andra böcker med samma klassifikation. 
 
 
Några andra böcker jag också läst fler än tre gånger:
Twilight av Stephanie Meyer
Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren
Hjärtans Fröjd av Per Nilsson


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback