; day one


 Best book you read last year 
 
 
Känner mig otroligt tjatigt eftersom ungefär alla i bok/blogg-världen pratar om The Fault in Our Stars nu eftersom den kom ut på svenska för någon vecka sedan med titeln Förr eller senare exploderar jag. Den svenska titeln och det svenska omslaget kan väl diskuteras, jag gillar inte översättningen av titeln alls. Men i alla fall, The Fault in Our Stars hade kunnat vara som många andra ungdomsböcker som tar upp just den stora kärleken, men John Green undviker att fastna i träsket, han tar historien över en ribba få andra klarat av. 
 
Vi får möta Hazel Grace som är döende i cancer och vi får möta Augustus Waters som överlevde cancern och följa den mest brutala, vackra berg- & dalbana som förälskelse och kärlek kan innebära. "You gave me a forever within the numbered days". Det är en fantastisk bok om livet och döden, kombinationen av dem två - att våga tro på en framtid som antagligen inte finns, att våga leva. 

The Fault in Our Stars var absolut den bästa boken jag läste förra året. Det kan också vara den bästa boken jag läst under min nuvarande livstid, det kommer bli en väldigt svår utmaning att knuffa ner den från sin nuvarande position i alla fall. Så har du inte läst den så gör det. Nu. Omedelbart. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback