; notorious nineteen


 
Notorious nineteen är titeln på Janet Evanivich nittonde bok om prisjägaren Stephanie Plum. Jag läste första boken i serien One for the Money (finns nu även som film under samma titel) någon gång under högstadiet och har förr varit ganska snabb på att läsa när de har kommit ut, dock börjar det märkas att serien har några böcker på nacken; upprepningarna anser jag börjar bli lite för många och handlingen är ganska förutsägbar. Denna gången var jag inte lika snabb på att läsa, tog ett tag innan reservationen från stadsbiblioteket hittade till mig. 
 
Boken innehåller det typiska för serien: klumpiga Stephanie som alltid hamnar i knepiga situationer & är en magnet för katastrofer, den snygga italienska snuten Morelli, mysteriska prisjägaren Ranger och en rad olika händelser. Försvunna sjukhuspatienter, en skum klinik, gängrelaterade brott och diverse sprängmedel. Relationerna i boken är ständigt ett cirklande, som katter kring het gröt och det börjar bli lite väl utdraget nu.
 
Jag börjar fundera lite på hur många böcker Janet kan skriva om Stephanie: för visst vill jag ha fler - men det måste komma någonstans, utveckling pratas det mycket om i serie-sammanhang och det har vi inte sett särskilt mycket av i denna serien, tyvärr. Jag vet att en tjugonde bok är på väg (borde släppas i sommar), men jag blir mer kritisk för varje bok som kommer. Funkar superbra som nöjesläsning då de inte är särskilt krävande - men har man läst alla så tror jag att det är fler än jag som tycker att det står och stampar lite väl mycket på samma ställe. 
 
Utgiven: 201211
Förlag: Headline Review
Språk: Engelska (320s, inbunden)
 
Psst, har länge funderat på hur jag ska visa vilket "betyg" jag satt på boken (på goodreads och boktipset), satt och kollade lite på olika sätt och min kärlek till ugglor tog över. Vad tycks, blir det för mycket ugglor?
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback