; day twentyseven


 The most surprising plot twist or ending ♣
 
 
Aidan Chambers över åttahundrasidors roman om Cordelia Kenn är uppdelad i hennes olika "kuddböcker" - en variant av dagbok. Vi får följa henne genom tonåren, förälskelser, misstag mm. Jag gillade den trots att Aidan kunde dämpat sig på vissa stället, ibland känns vissa delar väldigt överdrivna. Däremot så blev jag helt mållös, nästintill chockad när han sisådär åttahundra sidor in i handlingen gör en tvärvändning, någonting man inte alls förväntar sig. Det är någonting jag aldrig kommer glömma eller förlåta Aidan för - även om jag mycket väl förstår hans motiv. Hittills är det slutet det mest överraskande jag har läst, man har ingen aning om vad som komma skall. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback