; bokrean


 
bokrean började igår (om det nu lyckats undågå någon), sedan mailet kom om att man kunde förhandsboka titlar har jag fyllt min kundvagn på adlibris lite då och då. Plockat bort, lagt till, tänkt om, tänkt till. I går eftermiddags skickade jag lite tveksamt in beställningen. Jag är i vanliga fall en person som brukar vänta, men i år fanns inte så många titlar som lockade mig. Har även efter ett par år i stort sett gett upp de fysiska bokhandlarna under rean då de oftast mest har reat deckare där jag bott, tråkigt. Så, vilka titlar blev det då?
 
♣ Åsa Strollo Anderberg, Hoppas
♣ Paul Auster, Man in the Dark
♣ Stefan Einhorn, Änglarnas Svar
♣ Christin Ljungqvist, Kaninhjärta
♣ Toni Morrison, A Mercy
♣ Vladimir Oravsky, Från Astrid till Lindgren
♣ Steve Sem-Sandberg, Tre Romaner
 
Dessutom fick dessa också följa med:
♣ Jane Austen, Emma
♣ Jane Austen, Mansfield Park
♣ Jane Austen, Pride and Prejudice
♣ Frances Hodgson Burnett, The Secret Garden
 
Prislappen hamnade strax över fyrahundra kronor, ganska perfekt. Tyckte avsaknaden av engelska titlar var ganska markant, speciellt engelska ungdomsböcker, men det kanske bara är jag? Nu får vi bara se hur länge det dröjer innan jag får mitt fina lilla paket - erfarenheten säger att det brukar bli längre leveranstid under rean. 
 
Annina Rabe skrev en tänkvärd text om bokrean som publicerades på SvD igår.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback