Tematrio - "sommarläsning"


Denna veckan vill Lyran att vi ska: berätta om tre bra böcker ni läst i sommar! (Jag räknar juni, juli & augusti till sommaren). Jag har mest läst engelska barn & ungdomsböcker i sommar, surprise surprise, och många av dem har varit ganska mycket "njaa" och hamnat på treor i betyg. Ligger ju lite efter med att blogga om de böcker jag har läst så hittills har jag inte skrivit om någon av följande böcker som blev mina favoriter bland sommarböckerna:
 
  • Jellicoe Road av Melina Marchetta
    För att det var ett nöje att läsa den, själva berättelsen en resa för sig och jag har aldrig läst en bok med det berättarformatet så skickligt skildrat tidigare. En bok som jag lägger till bland mina favoriter!

  • Beautiful Disaster av Jamie McGuire
    Fantastisk skildring av ett väldigt destruktivt förhållande och där frågan ständigt återkommer till; kan man älska någon för mycket? Det är en bok som jag tror att många kan känna igen sig i och känslomässigt är den väldigt intensiv. 

  • Tangle of Knots av Lisa Graff
    Väldigt söt bok som utspelar sig i en magisk värld där alla har en särskild talang för något och där vi får följa elva åriga Cady som har en extrem talang för att baka tårtor. Lägg till en man som stjäl folks talanger, en samling gamla resväskor och ett saknat recept så får du en väldigt charmig historia!  


Kommentarer
Sanna

"Jellicoe road" dyker upp titt som tätt i bokbloggarna, kanske börjar bli dags att kolla upp den?

Svar: Ja, det tycker jag! Var en väldigt häftig läsupplevelse för mig i alla fall :)
reiyu.blogg.se

2013-08-20 @ 16:26:51
URL: http://sannasbokhylla.blogspot.com
Zelly

Jellicoe Road vill jag verkligen läsa, hört så mycket bra om den. Beautiful Disaster tyckte jag jättemycket om.

Svar: Ja, Jellicoe var verkligen jättebra :) Läste du Walking Disaster också? Blev väldigt besviken på den efter att ha läst Beautiful Disaster..
reiyu.blogg.se

2013-08-20 @ 21:28:13
URL: http://zellysbokblogg.blogspot.se/
Linda

Jellicoe Road tyckte jag om:).

2013-08-20 @ 21:59:30
URL: http://www.nakit.webblogg.se
Helena, MsHisingen

<3 Jellicoe Road :)

Svar: Läste den bara nu i veckan & wow, varför har jag väntat i nästan ett år med att läsa den? Helt fantastisk :)
reiyu.blogg.se

2013-08-20 @ 22:43:30
URL: http://mshisingen.blogspot.se
Freja

Har inte läst någon av dem, tack för tips! Jellicoe Road återkommer hos många, den får nog hamna på min inköpslista!

2013-08-23 @ 22:17:42
URL: http://frejareddevil.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback