Story's End [bok]



 

Författare: Melissa Burt

Titel: Story's End (#2 Storybound)

Utgiven: 2013

Förlag: Harper Collins

Språk: Engelska (416s, inbunden)

 

I Story’s End fortsätter äventyret för Uma och de andra som vi lärde känna i Storybound. Uma och Peter försöker hitta ett sätt att bekämpa Fienden på och hitta fakta om den kungen som en gång styrde Story, men som alla verkar ha glömt bort. Uma har även fullt upp med att förstå hur hennes liv hänger ihop med Storys förflutna, ett förflutet som många kämpar hårt med att hålla hemligt. 

 

Story’s End är en väslkriven bok och som ger ett bra slut åt serien, dock saknar jag magin som fanns i Storybound. Vissa saker hade kunnat vara mer förklarade, jag fösrstår fortfarande inte fullt ut alla karaktärernas roller och hur själva Story fungerar – fast det kanske jag egentligen inte behöver veta heller? En lättläst bok som jag tror passar de flesta åldrar, man är aldrig för gammal för att läsa sagor. Mycket av boken tar upp vänskap, förhållandem till föräldrar, ondska och godhet, vilka är ganska klassiska sagosegment.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback