; marknadsföring


Ämne jag trodde jag läst klart efter gymnasiet men som jag nu insett kommer förfölja mig resten av livet: marknadsföring. Ämne som jag tragglade mig igenom och hoppas att aldrig behöva läsa igen: företagsekonomi.
 
Marknadsföring visade sig vara en ganska central del i kursen jag läser just nu. Marknadsföring och företagsekonomi går hand i hand. Jippie... Okay, jag ska inte klaga, men efter att ha läst mediekommunikation A, B & C samt mediekunskap, grafisk kommunikation och mediekommunikation på gymnasiet så är min entuiasm för just marknadsföring ganska mycket på minus. Marknadsföring är skitkul praktiskt sett, men man kan väl säga att jag är väldigt trött på de teoretiska delarna.
 
Ska dock bli spännande att se hur det fungerar på bibliotek i verkligheten vecka sjutton när jag återvänder till min fd gymnasieskolas bibliotek för lite praktik. Lunch, sedan dags för mer föreläsning! Kommer inte hem förrän vid sisådär tio ikväll för lite ändrade planer - men berättar mer om det när jag vet mer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback