; contrast & compare


 
det är något med hans andetag
 
; igår -
förlorade oss förlorade allt
föll genom dimensioner för att vakna i hans säng
i hans lakan, i hans värld
 
; idag -
nylonstrumpbyxor, converse
trasigt nagellack på trasiga naglar
guldkedjan som en tunn snara runt handleden
 
 
vi pratar
gamla förhållanden, gamla ex
jag är upprörd, han smeker mig runt nacken
jag pratar fort
jag var aldrig kär, jag ville bara vara, ville bara känna på känslan
att tycka om någon, att vara med någon
men jag blev aldrig kär. Det är enklare att stanna kvar än att gå
enklare att kvävas än att flyga
jag minns knappt något från de åren
om jag fokuserar, om jag går tillbaka & plockar fram
så kanske det kommer, kanske ett bildfragment
jag vet inte vad min hjärna försöker skydda mig ifrån
kanske mig själv
kanske inget alls
 

han kysser mig
jag har handen mot hans bröst
mot hans hjärta
 
det slår fortare än mitt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback