; worthlessness


ångestnatt
klor som river bakom revbenen
bröstbenet
 
en röst i bakhuvudet som viskar
hur fan tror du att du ska klara av det här?
du som inte ens borde räknas som normalbegåvad
som aldrig lyckas med någonting
vem tror du att du är? 
oroa dig inte, du kommer inte bli långvarig
det är ett under om de inte sparkar ut dig efter första tentan
du klarar det aldrig
 

känslan att inte vara välkommen någonstans
att inte höra hemma
att vara den där som alltid blir över
folk pratar till mig
inte med mig
som om jag vore ett barn
eller bara väldigt korkad
 
det är ok, jag börjar bli van vid det här
vid ångesten
likgilitigheten
värdelösheten
att inte kunna andas ordentligt
 
& vem vet -
en dag kanske det vänder.
 
 
Translation:
just.. about.. not belonging anywhere. Not feeling at home anywhere, feelings of being worthless, useless. The pain behind the ribs, close to the heart. About having every opportunity to be happy, but it never works out, it never turns out to be better. Its tiring. That I think Im smart enough for studying and I  will probably be proved wrong, cause Im being stupid and worthless. Self-centered and whiny, thats me. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback