; its always been about you


Det var valborg
eller också var det någon annan käck "högtid". Du hittade mig, jag hittade dig eller också hittade vi varandra någon gång sådär mittmellan. Min kompis kom fnittrandes fram & viskade att dendära söta popkillen hade frågat om mig. Jag minns inte vad som hände men plötsligt var det bara du & jag & jag & du.

några timmar & drinkar & öl senare & jag sa att jag går hem nu, kom om du vill?
du velade fram & tillbaka, men när jag släppte dörren slog den aldrig igen. Du tog min hand fast jag egentligen inte håller hand med någon & vi gick den dryga kilometern hem till mig.

jag somnade mot dina nyckelben; långt efteråt berättade du att du aldrig sov den natten; att du låg & väntade på att våra hjärtan skulle slå i samma takt, att våra andetag skulle mötas någonstans halvvägs.

fanfanfan
vet du hur många gånger jag låtit mig föreställa mig hur det hade kunnat vara? Hur vi hade kunnat ha det? Hur vi skulle kunna ha slutat?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback