; a little new things


So what's new?
Igår vid lunchtid kollade jag facebook & hade ett nytt meddelande; ett jobberbjudande. Direkt efter jobbet ringde jag upp och från & med vecka 29 jobbar jag för ISS. Iom att jobbet på Nyhem har varit via arbetsförmedlingen har jag inte haft någon uppsägningstid & jag har sökt jobb vid sidan av eftersom jag känt att jag skulle vilja göra något annat, så när chansen dök upp kunde jag inte mer än att ta den. Kommer skriva lite mer om hur jag upplevt min anställningsform, så kallad "prova-på"anställning senare. Tanken är att jag ska jobba till & med onsdag på Nyhem, sedan gå bredvid hos ISS på torsdag & fredag. Tre veckor blir det, dvs jag jobbar längre än vad jag skulle gjort om jag behållt jobbet på Nyhem. Kändes som att jag verkligen behövde det här, luften blev lite lättare att andas helt plötsligt.. Så allt känns väldigt bra, förutom att jag kommer sakna vissa av barnen & personalen. Men jag är ganska säker på att det blir bäst såhär :)

Något mer?
Sex ynka dagar kvar tills jag får veta vad jag ska göra i höst. Ångestnivå på det? Ganska hög. Snällasnällasnälla låt mig komma in i Växjö. Eller åtminstone Borås. Snällasnällasnälla. Jag har ingen back-up plan.. Har ingen extra way out.

Annars?
Känns sjukt konstigt att vara hästlös. Att inte åka till Tiarp en gång om dagen, att inte behöva tänka på någon annan än mig själv, att inte ha något att göra, pyssla med.. Saknar min sommarprins, min finafina olyckshäst, lyckohäst.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback