; flashbacks..


* att ligga på en motorhuv & titta på hur stjärnklart blir soluppgång & jag minns inte vad vi sa till varandra men jag tror inte att det spelar någon roll.

* att hitta en indiekille med svart, spretig lugg på ett dansgolv & känna hans höfter mot mina & hans händer på min korsrygg & tänka att "fan att jag aldrig blir kär".

* att klockan hav fyra på lördagsmorgonar ta den handen som är närmast & gå hem.

* att skrattandes spela biljard med bror & världen är cola-bubblandes & ångesten & oron miltals bort.

* hur mina ögon speglar sig i hans & sättet han ser på mig får andra tjejer att backa, får vänner att säga att "han ser på dig som om han vet vad han vill & han vill dig".

* känslan av ett par okända fingertoppar mot nyckelben & vetskapen om att natten är ung & oanvänd.

* att bli hemsläpad av tuff rockkille med attityd & sedan finna sig själv vid ett piano med mjuka viskande läppar vid en öra & tanken om hur fel man kan ha om en person.

* att fånleendes ringa Berlin efter en dejt när man inser att det är höst & man har för lite kläder på sig & man precis har missat sista bussen. Hur hon svarar & man tänker att det inte spelar någon roll & börjar gå hem.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback