; bokenkät (again)


Hittad här.

Hur är du som läsare?
snabb - långsam – fast egentligen mer mellan
läser alla ord - skummar en del
gillar långa beskrivningar - hoppar över det som inte för historien framåt
kommer ihåg detaljer – kommer ihåg i stora drag
undviker tjocka böcker - läser gärna tegelstenar - fast egentligen inte undviker.. läser det jag tycker verkar bra
tycker om tunna böcker - tycker att tunna böcker ofta saknar något
idealboken är på mindre än 400 sidor – idealboken är på mer än 400 sidor
tjuvkikar på slutet - läser aldrig slutet förrän boken är just slutaldrig tjuvkika.. Aldrig.
väljer efter omslag – skiter fullständigt i ytan
läser baksidetexter - undviker baksidetexter
väljer boken efter rekommendation - vill helst välja själv - egentligen både och..
rekommenderar ofta böcker till andra – rekommenderar sällan böcker
hör det jag läser i huvudet – hör aldrig det jag läser -beror på vilken författare.. men väldigt sällan
gillar ljudböcker - gillar inte ljudböcker - fast enligt min vän får jag inte ogilla saker jag inte testat..
läser främst böcker i en genre – gillar att variera min läsning - genres om jag får be
läser alltid på svenska - läser på flera språkläser oftare engelska än svenska atm
är bra på att komma ihåg böcker jag läst – glömmer lätt bort både titlar och författare
skriver upp det jag läser – skriver inte upp det jag läser
läser varje dag – läser mer sällan – varierar bara vad jag läser
tycker att läsning är avslappnande - tycker att läsning är ansträngande

Trackback